Vystudovala Pedagogiku a Anglický jazyk a literaturu na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (1994-2000). V letech 1997-2002 rozvíjela svoji učitelskou/lektorskou praxi výukou anglického jazyka také v jazykových školách (Brno, Choceň) - pro děti v mateřských školách, děti mladšího i staršího školního věku, dospělé (individuální i skupinová výuka, firmy), včetně výuky v letních intenzivních kurzech anglického jazyka (klienti různého věku a úrovní). Od roku 2002 působí na Katedře pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty UHK. Před nástupem na Pedagogickou fakultu UHK (2000-2002) vyučovala také anglický jazyk na Obchodní akademii (Choceň). V roce 2007 ukončila doktorské studium Pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Ve výuce se v současnosti zaměřuje na výuku pedagogických disciplín pro české a zahraniční studenty, zejména v učitelství. Klíčová témata: komunikace ve výuce, vzdělávací změny, auto/evaluace, postoje učitelů a profesní rozvoj učitele, vzdělávání učitelů, obecná didaktika - oborové didaktiky, student učitelství/ didaktik/fakultní učitel a praxe, internacionalizace v terciárním vzdělávání.